cmqm a écrit :moi j'ai des oakley avec des verres g30 , pour avoir essayé bcp de verre chez oackle, je trouve que ce sont les mieux adapté
Moi c'est les VR 28 qu'il me propose .... Iridim ou pas me rappelle plus ...
http://www.optique-sergent.com/lunettes ... oakley.php
cmqm a écrit :Pour des jawbones j'ai payë dans les 400€ la paire de verre
Chez Rudy le verre est à 230 euros avec une petite correction (il vont de + à - 3) Soit 460 euros rien que pour les verres ... Vous voyez pourquoi, je ne veux pas me planter.
vftp95 a écrit :Extrait d'un article US intéressant sur le sujet des couleurs de verres :
"First, you should know that the color of the lens has nothing to do with polarization. It can, however, have an effect on depth perception, clarity, and even glare.
You’ll have noticed that most sunglasses have greylenses. That’s not an accident. Grey is THE neutral color: it does not distort color or effect contrast. Professional photographers use neutral density (grey) filters to reduce the amount of light entering the lens. Such a filter has no effect on color or contrast whatsoever.
Red (and all shades of it) does effect contrast; it enhances it. It also distorts other colors.
Brown and Green lenses enhance depth perception, reduce glare, and increase contrast and clarity.
Yellow and Orange lenses increase both contrast and depth perception.
The color of the chosen lens is something you need to consider very carefully before you buy. Don’t just try them on the pro shop. Take them out into the light, preferably sunlight. But don’t stop there, make a few trial putts. If you’re intending to spend a couple of hundred dollars on your glasses, you’d better make sure you FEEL comfortable in them..."
C'est ce que je vasi faire en essayer mais cet article est pertinent et prouve le difficulté de choisir ... Le rose effectivement améliore le contraste (pour retrouver sa balle) mais crèe une distorsion des autres couleurs (Peu appréciable pour admirer le paysage)
Le gris alors ??? Ou alors des verres normal (sans couleur) et photochromique (pour la luminosité) ...